Monday, January 3, 2011

azam tahun akhir..hehe

Assalamualaikum sume..

Macam tak sangka pejam celik pejam celik aku dah berada kat taun 3..bulan 12 nie dah nak abis..

Tahun nie plak dah pakai 3 calit..tahun nie dah nak ambik exam LJM....

...dan...

tahun nie la last year aku ngan member-member sekolej, sebilik, setoilet, sepinggan, secawan, sesudu, sebotol air, sebaju, se~...eh3 lebih-lebih lak..hehe tapi hakikat nyer camtulah kami..

Tahun akhir nie lak aku nak buat CHECKLIST sikit..hehe pe yang perlu aku capai, aku yang perlu aku pentingkan dulu, dan ape yang aku buat...meh kite share..

1. Abiskan STUDY dengan lulus cemerlang dalam exam kolej, praktikal, final osce, dan paling penting exam LJM..

2. Dapatkan DEAN LIST dan ubah cara belajar...jadi lebih serius time stdy..(tp aku nie ske men2)wuu..wuu

3. Jangan TIDO DALAM KELAS..haha tabiat aku sejak belajor kat skolah asrama berjangkit-jangkit smpai sekarang..hanya tido di kelas yg pengajar nyer sore nyer slow2 cool..penah dilembar dengan pemadam papan hitam oleh ustaz disebabkan tido dlm kelas beliau..dan tersengguk2 dlm kelas, tunduk, dan pegang pen..tu petua xnak kantoi..walaupun aku mmg ske duk kerusi depan..(T_T)

4. Tak PONTENG satu pun kelas tanpa alasan munasabah yg xleh dielakkan.

5. Capai BMI yg ideal..maksud nyer kena BERDIET..bukan sbb nak melawa ke ape..tapi berat badan kalau berlebihan dan badan tinggi ngan kolestrol n lemak..haa tu la punca2 penyakit berbahaya..sakit jantung,darah tinggi..saya nak SIHAT

6. Nak SIMPAN DUIT..klau bleh rm200 sebulan...bleh2

7. Kurangkan ONLINE..on9 hanya tuk bukak fb sekali sekala n update blog cukup la..sehari time malam je boleh on9 k...kalau cuti leh on9 lama skit..ok2 boleh2

8. Belajar lebih banyak tentang KEHIDUPAN...

9. Nak jadi seorang yang PENYABAR..dan SENYUM selalu...

10. Kena cari seseorang TEMAN a.k.a teman sepanjang hayat...hehe a.k.a lagi bakal suami a.k.a bakal my hubby a.k.a org nak jage saya..hehe untuk tahun-tahun akhir nie..t dah keje xde masa dah nak cari..keje x tentu masa..nak berdating pun x sempat..hehe dan sume orang ingat kite nie dah kawen..ishhh menyampah tul..nurse nie kalau da keje org takut nak ngorat..sbb mke mcm x kawen tgk2 da kawen pun anak 3..hahaa tu sbb ramai yg kawen awal la kot..dah tu yg single2 mingle lagi nie abis di cop sume dah kawen..adehhh...saya nak kawen..
InsyaAllah semoga Allah permudahkan semuanya.. :)

Cukup la 10 azam di tahun akhir nie..hehe leh capai ke sume nyer...
(mata aku dah kelip2 nie)


INSYAALLAH SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN SEMUANYA..AMIN~



senyum selalu,


0 comments:

Post a Comment