Wednesday, November 3, 2010

Hanya bertugas di hospitaL

salam kawan2,

1 November 2010

Aku mula bertugas di HTAA..
Pagi-pagi dah ciap2 g hospital..sampai di hospital dengar taklimat..banyak perkara dan peraturan baru di hospital dan aku terkejut kami di train MACAM STAF..
Dari JADUAL sampai nak pegi makan pun kami dah jadi macam staf..huhu jadual aku pun shift n then cuti tak tentu masa..ok macam jadual aku isnin keje petang,selasa lak keje pagi,pastu cuti rabu n kamis n then jumaat keje petang..huhu memang dah jadi macam staf..dulu ahad je memang cuti..so aku kena redha je la ngan kehendak hospital..yep sebenarnya memang bagus jugak sebab nak biasakan kami dengan kehidupan sebagai seoarang STAF NURSE...banyak yang kena aku korbankan..bak aku kata dulu kat kak de "hidup nurse nie memang tak de life langsung"..hehe tengok2 kena kat btang idung sendiri..aku pun jadi nurse..hehe apa-apa pun bila dah kerja dengan suasana yang pantas dan memerlukan kecekapan aku pun kena la pantas tuk curi-curi masa untuk diri aku sendiri..hohoho aku mau pencennn!!!!!..hehe belum keje dah nak pencen..apa ler aku nie...(^_~)adehhh penat..

Semester nie aku keje kat wad 4C iaitu wad pembedahan perempuan..banyak sangat kes-kes breast cancer..yang paling sedih ada pesakit breast cancer dah stage teruk sangat..aku cuci luka mak cik nie pun aku nak nangis..tapi dia leh bising-bising lagi cerita itu ini..hehe masih sempat buat lawak lagi..hai mak cik nie..KUAT NYER SEMANGAT...kalau aku berada di tempat dia..sanggup ke aku masih cenyum dalam keadaan macam tu??..pikir-pikirkanlah..jaga kesihatan tu penting..lagi-lagi aku yang berisiko dapat macam-macam penyakit sebab nnt aku keje pun ngan orang yang sakit kan?..huhu kuat mici kuat..walaupun keje dari pagi tak sempat minum seteguk air atau makan pun..kena sentiasa BERSEMANGAT ok..hehe =)

Cuti dua hari yang aku dapat nie aku curi-curi balik temerloh..huh petang semalam lepas keje terus naik bas balik..yeayyyyy dapat tengok muka MAK ngan ABAH terus hilang penat aku..peyokkk mak ngan abah..muahhh3..rinnnnduuuu sangat!!!

Moral of the story (^^,)

" KEJE TETAP KEJE TAPI KENA PANDAI CURIK MASA UNTUK BEREHAT OK"


fly me away~~~~lalalalaa~~

ohhhh oooo,

0 comments:

Post a Comment