Friday, November 19, 2010

seLamaT MaJu jaya SHARIFAH NUR ATIQAH

salam buat..

SHARIFAH NUR ATIQAH


Maksud namanya Sharifah - Yang mulia..Nur - Cahaya..
Atiqah - Pemurah,berani,bersih dan yang murni..

Tu la adik saya yang sengal..berdasarkan nama aok pun dah pemurah,berani dan murni so aok kena la jadi seperti sifat2 yang di atas..jangan mudah mengalah..kena berani terima cabaran,kena jadi seorang yang pemurah..tak semestinya pemurah dengan beri macam2 kat orang..tapi cukup la sekadar pemurah dengan senyuman..tu pun dah cukup..dan satu lagi maksud nama aok pembersih, murni..so cuba-cubalah jadi pembersih dan rajin..rajin2 la tolong mak mengemas rumah..sebab orang yang bersih nie konpem dia rajin..haa jangan tido jer..tengok macam mak..toilet,dapur,ruang tamu,bilik sume nyer licin bersih..hehe haa aku pun kagum..sekali mak mula mengemas kalah akak...sebab tu la pas masak or ape2 pun akak dah biasa kemas sume balik...haa cuba-cuba la aok ngan adik rajin tolong-tolong mak ngan abah..

Mak ngan abah tu dah tua ikah..ingat tu..ingat memang la mak ngan abah mengharapkan kejayaan kite adik beradik..mak ngan abah tu tak henti-henti lepas solat doakan kite adik beradik..so aok pun jangan lupa doakan kesejahteraan mak ngan abah yer..tanpa mak ngan abah sapelah kite ikah..apa salahnya sekali sekala ringan tulang tolong mak ngan abah..cuba tanya mak ngan abah sihat ke tak..mak ngan abah tak cakap kalau sakit..sekali sekala pergi la urut mak ngan abah tu..kurang sikit rasa lenguh2 badan tu kan..ok, cuba kalau anaknya sakit..mak ngan abah tak habis-habis suruh makan ubat,suruh rehat,sampai makan pun mak yang suapkan,sebelum tido mak tolong isikan minyak angin, esok terus pegi klinik, mahal pun takpe..bila mak abah sakit?..boleh kite buat camtu?..tanya la diri kita ikah..mampu ke kita jaga mak abah macam mak abah jage kite..mampu ke kita?..akak selalu ingatkan diri akak..bila akak jaga pesakit yang dah tua2 tu..mandikan,tukar pampers,tukar baju,suap mkn..buat betul2..sebab akak nak nurse yang jaga mak abah kat hospital t jge camtu jugak mak ngan abah..t esok2 akak sendiri yang terlantar atas katil tu akak nak jugak orang jge akak camtu..ikah ingatlah apa yang kite buat harini, orang akan buat jugak kat kite esok-esok hari..contoh kite tengok dalam cite anaknya derhaka ngan ibu bapa, nnt esok2 anak2nya jugak derhaka ngan kedua ibu bapanya jugak..sama-sama la kite beringat k.. =) dah2 jangan nagis..akak tau awk tak macam tu..cuma terlebih manje..adik pun jeles..hehe aku lagi la..ambik pengajaran yer syg..

Belajar la betul-betul..jangan sungguh-sungguh tapi smart..eh ape aku ckp nie..haha akak pun malas orang nyer..teknik belajar pun buka buku smbil on9 la,tgk movie la,dgr lagu la..haha klau tak caya tanya member-member akak..hehe aku blajo tunggang tebalik...ko pun jangan la stress bila blajo tu..bila stress tekanan darah meningkat, so salur2 darah pun konstrik n so perjalanan darah tu pun susah..pasal dah sempitkan..n then darah nak pegi ke otak pun kurang..lagi la ko makin baca, makin tak paham dan mula mengantuk..haa tu pasal ko pas baca buku jer tido..ok kalau ko stress tak paham pe ko baca..ko pegi kuar dari bilik..jalan-jalan, makan-makan, minum-minum ke..tak pun ko berfesbook jap pun takpe..jangan lama sangat dalam sejam cukup la..pastu ko sambung balik baca..konpem ko paham nyer..pastu ko cuba hafal pe ko baca tu..memang ko takkan ingat sekarang tapi dalam dewan exam InsyaAllah ko leh tulis sebijik-sebijik macam dalam buku..haa tu la kuasa otak kite..ambik tips nie yer..aku dah try..jadi2..hehe em ape-ape pun jangan paksa diri untuk belajar..tapi belajarlah dengan senang ati..along penah cakap kat akak " kalau aok rasa malas sangat nak belajor, ingatlah kat mak ngan abah,pastu mesti terus semangat, konpemm"...

Ok cik ikah yang santekk manis..buat betul-betul untuk SPM 2010 nie..mak, abah, along, angah, ode, akak, adik doakan yang TERBAIK buat aok..semoga jadi anak yang solehah dan berjaya jadi "CIKGU ATIQAH"...
Aminn..
chaiyokkkk2!!


akak ko,





3 comments:

afifahramli said...

nasehat sorg kakak! goodluck adik!

SHARIFAH NURUL FARHANA said...

hehe pnjang lebar nasihat yg agak2 koya..hehe ape2 pun harap budak nak ambik spm tu sedor2 la..

RatU QaSeh said...

sayang nana (^^,)
insyaAllah kakakku syg i will do my best..
just believe n keep pray for me for each of ur doa' ok :)
love u my family..lil sis,ikah :)

Post a Comment