Friday, October 22, 2010

kopi 'o'

salam kawan-kawan..

Semalam kawan2 aku suh buat ayak kopi..aduhai aku memang tak pandai buat air kopi..kalau air milo,teh o,teh dangdut ke,air oren ke jagung ke,cincau ke pandai ler..hehe aku tak pandai buat sebab memang tak biasa minum air kopi..kat umah aku mane ada serbuk kopi..mak aku tak leh minum kopi sebab ada migrain..t bleh pening2...huh! aku pun buat ler..kalau pahit aku tak tau yer...hehe ngan tunjuk ajar kak ida aku pun buat ler..mintak2 ler tak pahit..huhu

1 - Mula-mula masak air..
2 - Ambik air panas dalam setengah jug..pastu masukkan lebih kurang satu sudu serbuk kopi..
3 - Kacau n then biar dalam 5 minit..kak ida kata supaya kopi tu tak berhabuk2 n then sebati..
4 - Pastu agak2 takde kopi yang timbul2 dah masukkan gula secukup rasa..
5 - Kopi sedia untuk diminum!!

Alah senang je buat ayak kopi sebenar nyer..pejam mata leh ciap..hehe pastu leh cicah ngan biskut kering..kawan-kawan aku cakap "cedap"..huhu selamat2..tak manis sangat,tak pahit sgt..sedang2..wah2 LULUS..hehe



p/s : nak buat kopi cinta..hehe macam kat atas nie.. =)




0 comments:

Post a Comment