Saturday, October 2, 2010

tersedak..

salam..

Sedang dinihari hujan tak henti-henti..azan Maghrib pun berkumandang di corong radio channel THR Gegar..saya ngan kawan-kawan pun berbuka..alhamdulillah da 4 hari berpuasa di bulan Syawal..lagi 2 hari lagi yukk!!..(^^,)..rezeki aku arini nasi goreng kampung ngan telur mata..air lak air teh o panas..nyum3..

sedang makan

minum

TETIBA

uhukk!!!

uhukkkk!!!

TERSEDAK

teruk pulak tu..sampai terkeluar semua yang aku minum tu..

air mata pun terkeluar..

ish kesian aku..

sapa yang sebut-sebut nama aku nie..

mesti mak..

x pun abah..

x pun....

ke ada orang yang ngah mengumpat aku nie..

ish aku..

terpaksa la mandi sekali lagi sbb da mandi ngan air teh o panas tadi..

da la hujan..terpaksa la mandi..

tapi kepala still terpikir-pikir kenapa aku leh tersedak seteruk cam tu??..sambil enor ngah menyanyi lagu industan..

aku

MASIH BERFIKIR??


baby minum susu pun leh tersedak..inikan pula aku kan..
biasa la tersedak tu..disebabkan epigoltis yang menutup dan membezakan di antara esofagus dan trakea tak tertutup sepenuhnya..jadi bila kita minum air tersedak tu berlaku untuk mengahalang air masuk ke salur pernafasan..pasal tu la kite tersedak..





yang suke tersenyum...




0 comments:

Post a Comment