Saturday, October 16, 2010

itu la jangan dengki kat orang..

salam semua,

"suka komplain dan selalu tidak berpuas hati adalah tanda-tanda sifat dari PHD"


Sape-sape pun penah merungut kan??..pastu bising-bising pasal tak berpuas hati terhadap sesuatu perkara. Aku pun pernah apatah lagi bila assignment melambak la, itu ini tak ciap dengan macam-macam masalah lagi yang aku hadapi..memang kadang-kadang kita tak boleh nak kawal diri kita...pasal broadband lambat pun aku dah tension pastu tepon2 celcom..hehe hai cian broadband pun jadi mangsa...ishh teruk nyer aku..(T__T)..apa salah nyer kalau aku bersabar sikit kan??..

PHD maksud nyer perasaan hasad dengki...ehmm penyakit dengki nie memang la sangat-sangat terkenal lebih-lebih lagi pada perempuan..hai perempuan selalu tak berpuas hati dengan apa yang dimilikinya..bila tengok or keluar jalan-jalan ada jer kata-kata macam nie "ish lawa nyer dia...", "pakwe dia hensemm nyer tapi awek dia..hmm","baju dia cantik la.."...macam-macam lagi la..hehe cakap tu dengar macam puji tapi jauh di sudut hati ada perasaan dengki dengan kelebihan orang lain..memang diakui dengki nie bagus jugak tapi kenalah bertempat dan bersikap positif kan?...macam dalam pelajaran ke..dengki pada kawan2 yang terer dan pastu perasaan tu jadi sumber inspirasi kite untuk lebih berjaya..tu bagus tu..

Aku juga tak terkecuali dari sifat-sifat di atas..kadang-kadang tanpa disedari aku dah melakukan nyer..teruk nyer aku!!..kadang-kadang aku da lukakan hati kawan-kawanku tanpa aku sedari...kadang-kadang aku termarah tanpa aku sedari..kadang-kadang aku bersikap pentingkan diri tanpa aku sedari..kadang-kadang aku tak dapat kawal emosi aku dan berperangai agak gila tanpa aku sedari...dan...semua yang aku lakukan tu telah mengguris dan lukakan hati kawan-kawan aku..terukk nyer aku!!!...maafkan aku kawan-kawan..sebenar nyer aku sayang kawan-kawan aku sangat..

Dan untuk elak sume perasaan kat atas tu berlaku belajarlah untuk BERSYUKUR dengan apa yang ada..


Alhamdulillah..


(T_____T)






0 comments:

Post a Comment