Thursday, October 28, 2010

practical sem sixth..


salam kawan-kawan..


Sekarang tiba musim praktikal lagi..macam tu lah setiap semester bagi seorang student nurse..belajar dari pengalaman atau pengalaman yang mengajar kami..hehe ape-apelah kan..


Setiap semester kami bersepuluh beradik mesti berpisah..sorang ke hospital kota bharu,hosp. pasir puteh,hosp. tanah merah,hosp. kuala krai sampai la ke hosp. tengku ampuan afzan,kuantan..macam-macam hospital dah pegi untuk posting praktikal..


Dari wad medikal,wad surgikal,bilik bersalin,klinik pesakit luar,wad kanak-kanak,wad lelaki atau perempuan semua sudah kami teroka untuk dapatkan pengalaman..macam-macam dah kami dah alami sedih,gembira,terharu,tension sume dah..hehe sebab tu la hidup kami berwarna-warni..kalau la kumpul-kumpul cerita kami nie kan dah setebal buku Medical Surgical kot..hehe


Belajar dari buku dan teori memang tak dapat kami bayangkan selagi kami belum hadapi dan berhadapan dengan situasi sebenar..haa selalu buat demo kat skill lab pun lain bila dah berada dengan pesakit..memang lain..dan apa yang kami dah belajar akan kami praktikkan betul-betul..


So, praktikal kali nie kami kena jaga pesakit neuro..haa macam pesakit yang alami excident pastu tak sedar..haa kami kena jaga betul2..bekerja dengan nyawa manusia memang la mencabar jiwa dan memerlukan pengorbanan..huhuhu pastu kena jaga pesakit dengan sakit berkaitan mata ngan telinga,hidung,tekak..tu pun menarik jugak..banyak penyakit berkaitan mata yang kita nampak tak teruk sebenar nyer bahaya tau..erm kena banyak kena baca lagi nie..banyak prosedur yang kena belajar..harap-harap kami bersedia..


Semoga kami buat yang terbaik di posting praktikal kali nie..dan..jangan nakal-nakal lagi..sebab dah jadi senior..ramai dah adik-adik..hehe orait..akak akan jadi akak yang paling SEMPOI..ok?..jangan risau..akak akan tolong nyer adik-adik..



..kami..

p/s : 2 org lagi..sorang tukang amik gambar..sorang lagi ada hal..hehe



praktikal,




0 comments:

Post a Comment